ekostopa řezaných květin

Novoroční pozdrav z farmy

14.01.2011 19:04

 

Milí přátelé – přátelé moji a venkova!

 

Nový rok může znamenat příležitost začít dělat některé věci nově, jinak, lépe. Přeju, aby se povedlo takovou příležitost využít tam, kde je toho třeba a vedle toho aby se povedlo taky uchovat to, co už dobré je.

Pro mě je takovou věcí pole v Klokočí a stromy osázené pozemky v Rohlinech a Rakousích. Tolik se podařilo a urodilo i přesto, že mě osobně pracovat moc nešlo! Za všechnu odvedenou poctivou práci i podporu ve všech směrech moc děkuju. Můžete mít pocit, že stromy se zasadily a nikdo neví, jestli se jim podaří odolat škůdcům. Že jste na pole přišli a zase odešli, ono se osilo a zase sklidilo a plevel se vyplel a zase narostl. Ale já jsem Vaší pomoc přijala s vděčností a nezapomněla. A věřím, že společně jsme my všichni s rukama a kolenama od hlíny posunuli tu vesměs konzumní společnost někam tím lepším směrem, byť třeba jen o malý kousek. A to nejen tou prací, ale i tím, že jsme tvořili příjemné společenství a máme doma kompost a občas pozveme na oběd sousedy a tak vůbec celkovým přístupem k životu.

Říká se, že zemědělství je dobré tak akorát na údržbu krajiny, jinak že už práce v něm ztrácí smysl. Ale taky se říká, že stačí, aby 20% lidí začalo přemýšlet jinak než celý ten „systém“ a svět se začne měnit. Já si na základě svých loňských zkušeností říkám, že těch 20% už to musí být brzy.

Anna Hudská, Klokočí

 

 

Vyhledávání

Kontakt

PaedDr. Lenka Hřibová 776 077 186