
ekostopa řezaných květin
"zaHRAda"
Popis aktivit - Jaký je průběh učebního celku?
Evokace:
Motivace: )
rozstříhaný obrázek - plakát "Přírodní zahrada"
společná diskuze : které malé velké pomocníky ze zahrady znáš
Uvědomění si významu informací:
Rozdělení do skupin
1.skupina –společná hra s padákem (housenka, kukla, motýl), potom prohlížení, listování knížek (obrázky, ilustrace) + prozkoumání vermikompostu ...Skládačka z podzimních přírodnin (housenka, brouček, motýl...)
2.skupina -výtvarné kutění ( dokreslování společného plakátku. krovky broučka + povídání, co dělají broučci v zimě, kde "bydlí" - dostaneme se v diskuzi k pojmu "hmyzí hotel"
Obě skupiny se prostřídají
Reflexe:
Společný plakátek (do šatny MŠ, ZŠ, eventuálně společenská hra ) na téma přírodní zahrada - společně projdeme úkoly odpovědi
"hádanková rozcvička" - při ANO na otázku vyskočím, NE si dřepnu. při pěti správných odpovědích "odcházím" ze hry - hodnocení lekce - během 8 otázek alespoň 60 % dětí odejde
Název učebního celku |
Travička zelená |
||
Cílová skupina ročník, počet účast. |
MŠ a 1.+2.třída ZŠ (počet 12 -30 dětí) většinou nečtenáři |
||
Očekávaný výstup PT EV |
1.stupeň- senzitivita: přizpůsobí své chování k živým organismům na základě vyhodnocení jejich základních potřeb zákonitosti: nalezne vztah mezi stavem ekosystému (tráva) a lidskou činností na příkladu konkrétního místa -Porozumění základním ekologickým dějům a zákonitostem
|
||
Cíle učebního celku Jaké jsou cíle učebního celku?
|
Zažít,osahat, uvědomit si přirozené životní podmínky a jejich vzájemnou provázanost narušit stereotyp vnímání přírody (i té nejbližší)z lidského antropocentrického pohledu, pragmatického hlediska - zeleň, trávník, med, mazlíčci |
||
Důkaz o učení Jaký je důkaz o učení?
Jakými způsoby bude celek vyhodnocen? |
Společný plakátek (do šatny MŠ, ZŠ, eventuálně společenská hra ) na téma přírodní zahrada - společně projdeme úkoly odpovědi "hádanková rozcvička" - při ANO na otázku vyskočím, NE si dřepnu. při pěti správných odpovědích "odcházím" ze hry - hodnocení lekce - během 8 otázek alespoň 60 % dětí odejde |
||
Sebehodnocení průběhu celku
Co se mi podařilo?
Co bych příště udělal/a jinak?
|
nejvíce zabíraly "činnostní hry - básnička a hra na žravé housenky, kuklu a motýla + metoda šoku - bioodpad v krabici -žížaly | ||
zvážila bych tříštění nejmladších v MŠ do skupin, raději méně podnětů |
|||
Zpětná vazba od žáků Jak celek hodnotili žáci? |
někteří (nejenom žáci) překvapeni, že kopřivy k něčemu jsou, že bioodpad "nesmrdí" a co že ty žížaly dokáží |
||
Přílohy práce žáků, fotografie z průběhu apod. |
foto I |
||
Fáze lekce |
Čas |
Pomůcky |
|
|
10- 15 min. |
rozstříhaný obrázek - plakát "Přírodní zahrada" společná diskuze : které malé velké pomocníky ze zahrady znáš? |
|
|
2x30 minut , střídání skupin |
1.kupina :padák, šátky, .vermikompostér (pouze menší přenosná krabice s ukázkou žížal, podzimní listí 2.skupina pomůcky na výtvarnou dílničku "broučků/_ fixy, brčka výstavka dětských knížek |
|
|
10 min |
napůl připravený plakátek - skládačka na dokreslení : Přírodní zahrada |